غلامرضا پور آذر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
غلامرضا پور آذر
نوشته شده در دو شنبه 26 آبان 1393
بازدید : 917
نویسنده : بيك بابا

 غلامرضا پور آذر متولد 5 رجب 1306(17اسفند1267ش)وفوت 5 محرم 1401(22آبان 1359)از مردان نیک و فهیم و تحصیل کرده به ویژه در امر حسابداری است که خدمات عمومی شایسته ای داشته ( بعدا قید خواهد شد).نامبرده از اولین نفرات است که در سال 1305 شمسی موفق به اخذ گواهینامه ماشین و تراکتور از راهنمایی و رانندگی وقت شده است. وی از دوستان مرحوم ابوالقاسم لاهوتی است که در جریانات مشکل اقتصادی و سیاسی بوجود آمده برای لاهوتی و نشریه اش ، طی مکتوبی از لاهوتی درخواست پذیرش هدیه ای نقدی را می کند ولی لاهوتی به دلیل مناعت طبع  ضمن تقدیر،از پذیرش موضوع خود داری می کند. وجود مردان فهیم ودانا ی زمان همچون مرحوم غلامرضا پور آذرکه متعدد در این روستا بودندو هستند نشانگر اعتلای فرهنگی نسل گذشته ماست.

 ((((ابوالقاسم الهامی (نام مستعار ابوالقاسم لاهوتی)متولد سال ۱۳۰۵هجری قمری، برابر با ۱۲۶۴خورشیدی متولد کرمانشاه متوفی به 1336خورشیدی در مسکو،از شعرای مبارز است که اشعار نخستین وی در روزنامه حبل المتین به چاپ رسید بعد ها صاحب امتیاز و ناشر روزنامه بیستون و پارس بودو قبل از نیما یوشیج پایه گذار شعر نو می تواند محسوب شود.

ابوالقاسم لاهوتی بعداز خروج از ایران ،وزیر فرهنگ و هنر تاجیکستان  را برعهده داروپایه گذار تئاتر و اپرا در تاجیکستان، معاون ماکسیم گورگی در هییت رییسه کانون نویسندگان شوروی بود.سرود ملی تاجیکستان ،اپرای کاوه آهنگر ....از آثار اوست. شورانگیز ترین دیدگاه لاهوتی میهن و میهن پرستی اوست  و به ایرانی بودنش میبالید .این شعر  بعد از انقلاب اسلامی ایران توسط استاد شجریان اجرا و پخش میشود.

تنیده یاد تو در تارو پودم میهن ای میهن                     بود لبریز از عشقت وجودم میهن ای میهن

تو بودی کردی از نابودی و با مهر پروردی                فدای نام تو بود و نبودم  میهن ای میهن

به هر مجلس به هر زندان به هر شادی به هر ماتم          به هر حالت که بودم با تو بودم میهن ای میهن

به دشت دل گیاهی جز گل رویت نمی روید                 من این زیبا زمین را آزمودم میهن ای میهن))))

بیک بابا




:: برچسب‌ها: دیزج خلیل , ابوالقاسم لاهوتی , گواهینامه , استادشجریان , شعد ,



مطالب مرتبط با این پست
.